تست سلامت باتری

مهم است که باتری و سیستم الکتریکی خود را به طور مرتب آزمایش کنید، نه فقط هنگامی که شروع به نشان دادن ضعف می کند. آزمایش عملی آن (یا اطمینان از مکانیک شما) دو بار در سال به کاهش احتمال خرابی باتری شما کمک می کند. اکثر خرده فروشان آزمایش رایگان باتری پنج دقیقه ای رایگان را ارائه می دهند.

در حالت شارژ کامل، باتری باید چند ولت داشته باشد

باتری های کاملاً شارژ شده خودرو باید در 12.6 ولت یا بالاتر اندازه گیری شوند. هنگام کار موتور، این اندازه گیری باید از 13.7 تا 14.7 ولت باشد. اگر شما یک مولتی متر برای گفتن ولتاژ باتری خود ندارید، می توانید با شروع اتومبیل و روشن کردن چراغهای جلو، آزمایش سیستم الکتریکی خود را انجام دهید. اگر کم نور باشند، این نشانگر این است که چراغ در حال خاموش شدن باتری است و شارژ کم یا بدون بار توسط آلترناتور تولید می شود.

تست سلامت باتری اگر چراغ های موتور را دوباره روشن تر کنید، به این معنی است که آلترناتور در حال تولید برخی از جریان ها است، اما ممکن است به اندازه کافی در حالت آماده کار نباشد تا باتری را به درستی شارژ کند. اگر چراغ ها از روشنایی طبیعی برخوردار هستند و با تغییر موتو ، شدت آن تغییر نمی کند، سیستم شارژ شما احتمالاً به طور عادی کار می کند. اگر در سیستم باتری خود مشکلاتی را تجربه کرده اید و آزمایش چراغ جلو اشکال ندارد، باید بررسی کنید که آیا باتری شارژ دارد یا خیر، یا اینکه چیزی در وسیله نقلیه آن را تخلیه می کند یا خیر.

بیشتر بخوانید»»» عیب یابی مشکلات رایج سیستم برق خودرو

چگونه تست بار را انجام دهید؟

برای گذراندن آزمایش بار، باتری هنگام آزمایش با نیمی از درجه CCA و 70 درجه فارنهایت (یا بالاتر)، باید در 15 ثانیه 9.6 ولت را حفظ کند. این آزمایش باید با یک بار واقعی (شمع کربن) انجام شود و نه یکی از آزمایشکنندگان دستی که از یک الگوریتم هدایت استفاده می کند. آزمایش باید باتری در حالت شارژ بالا انجام شود. مطمئن باشید که تمام دستورالعمل های ایمنی و جابجایی در مورد باتری، را رعایت کرده باشید.

امدادخودرو گرمادوز | حمل و نقل خودرو در گرمادوز | 09143175847
بخوانید

جمع بندی

خب در این مقاله تست سلامت باتری توضیح داده شد، امیدواریم که مقاله مفیدی بوده بوده باشد. همچنین اگر روزی نتوانستید مشکل ماشین خود را حل کنید ما به شما امداد خودرو تبریز رو معرفی میکنیم که سالهاست که در این کار تجربه دارد و میتواند شما را در تعمیر ماشین خود یاری کند. برای ارتباط با ما کافیست با شماره زیر تماس گرفته و از مشاوره رایگان ما استفاده کنید.

 

امداد خودروبر تبریزخودرو بر تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع کلیک کنید